منتدى عالم الابداع
منتدى عالم الابداع
منتدى عالم الابداع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى عالم الابداع

معكم ( نلتقي لنرتقي )
 
الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
حصريا ولأول مرة على منتدى عالم الابداع _ كل ماتريد معرفته عن حياتك ( العلمية ، الأدبية ، التاريخية، الاجتماعية ، الرياضية ، وغيرها ) موجود هنا على منتدى عالم الابداع
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» كل مايخص لعبة gta san andreas
James Bond Icon_minitimeالإثنين مايو 17, 2010 4:16 am من طرف Moaad

» منظر جميل مرسوم باليد
James Bond Icon_minitimeالسبت مارس 13, 2010 9:51 pm من طرف taylor swift

» أوليفر تويست
James Bond Icon_minitimeالسبت مارس 13, 2010 1:28 am من طرف Moaad

» الكنافة بالجبن
James Bond Icon_minitimeالجمعة مارس 12, 2010 11:48 pm من طرف Moaad

» مهارات تعديل سلوك الاطفال.
James Bond Icon_minitimeالجمعة مارس 12, 2010 11:19 pm من طرف taylor swift

» شريط أخبار الجزيرة على سطح المكتب
James Bond Icon_minitimeالجمعة مارس 12, 2010 9:13 pm من طرف Moaad

» اخر التكنلوجيا
James Bond Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 6:41 am من طرف ahmed

» فرنسا...........!
James Bond Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 1:59 am من طرف taylor swift

» فيكتور هوجو
James Bond Icon_minitimeالثلاثاء مارس 09, 2010 1:53 am من طرف taylor swift

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الصفحة الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث
منتدى

 

 James Bond

اذهب الى الأسفل 
2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
taylor swift
مشرفة عامة
مشرفة عامة
taylor swift


الجنس : انثى

عدد المساهمات : 79
نقاط : 52262
تاريخ التسجيل : 17/02/2010

James Bond Empty
مُساهمةموضوع: James Bond   James Bond Icon_minitimeالخميس مارس 04, 2010 5:23 am


The Royal Navy of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] is the oldest of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (and is therefore known as the Senior Service). From the beginning of the 19th century until well into the 20th century it was the most powerful [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in the world,[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] playing a key part in establishing the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] as the dominant world power from 1815 until the early 1940s. In [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] the Royal Navy operated almost 900 [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. During the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] it was transformed into a primarily [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], hunting for[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] submarines, mostly active in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. With the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] of the Soviet Union, its role for the 21st century has returned to focus on [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]operations.
The Royal Navy is a [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and the second-largest navy of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]alliance, in terms of the combined [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] approx. 450,000 long tons (460,000 t) (950,000 long tons (970,000 t) including RFA) after the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] As of 2010 there were [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in the Royal Navy, including [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], a [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], nuclear fleet[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], mine counter-measures and patrol vessels. Twenty-two vessels of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (RFA) also contribute to the Royal Navy's order-of-battle. The Royal Navy's ability to [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] globally is considered second only to the U.S. Navy.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] The Royal Navy maintains the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].
While the early [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] kingdoms certainly engaged in naval warfare and occasional specific instances of troops being transported by sea are known,[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] the earliest surviving references to them fighting at sea come from the period of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] raids in the 9th century.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
Victory at the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].


Under [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and his son [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], who instituted a programme of building large warships on a new design, battles were fought at sea against marauding Danes.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] The basis of naval organisation at this time is unclear, but the strength of its fleets, perhaps supported by levies on landholding, was an important element in the power of the united [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] which emerged in the 10th century.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] At one point Aethelred II had an especially large fleet built by a national levy of one ship for every 310 hides of land, but it is uncertain whether this was a standard or exceptional model for raising fleets.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] During the period of Danish rule in the 11th century a standing fleet was maintained by taxation, and this continued for a time under the restored English regime of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], who frequently commanded fleets in person.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] When the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] was imminent, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] assembled a large fleet to prevent [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] from crossing the Channel, but he was forced to dismiss his ships when their supplies ran out and the Normans were able to cross unopposed and defeat Harold at the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
English naval power seems to have declined as a result of the Norman conquest.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Medieval fleets, in England as elsewhere, were almost entirely composed of merchant ships enlisted into naval service in time of war. From time to time a few 'king's ships' owned by the monarch were built for specifically warlike purposes, but unlike some European states England did not maintain a small permanent core of warships in peacetime. England's naval organisation was haphazard and the mobilisation of fleets when war broke out was slow.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
With the Viking era at an end, and conflict with [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] largely confined to the French lands of the English monarchy, England faced little threat from the sea during the 12th and 13th centuries, but in the 14th century the outbreak of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] dramatically increased the French menace. Early in the war French plans for an invasion of England were thwarted when their fleet was destroyed by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in the[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1340.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Major fighting was thereafter confined to French soil and England's naval capabilities sufficed to transport armies and supplies safely to their continental destinations. However, while subsequent French invasion schemes came to nothing, England's naval forces were unable to prevent frequent raids on the south coast ports by the French and their [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] allies, which were finally halted only by the occupation of northern France by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]]1500–1707

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
Victory over the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].


The standing Navy Royal, with its own secretariat, dockyards and a permanent core of purpose-built warships, was created in the 16th century during the reign of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] By the time of Henry's death in 1547 his fleet had grown to 58 vessels, although armed merchantmen owned by private individuals still comprised a large proportion of war-fleets. Under [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] England became involved in a war with [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], which saw privately-owned ships combining with the Navy Royal in highly profitable raids against Spanish commerce and colonies.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] In 1588 [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] sent the[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] against England in order to end English support for Dutch rebels, to stop English corsair activity and to depose the Protestant Elizabeth I. The Spaniards sailed from Lisbon, planning to escort an invasion force from the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] but the plan failed due to maladministration, logistical errors, English harrying, blocking actions by the Dutch, and bad weather.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
During the early 17th century England's relative naval power deteriorated and a new threat emerged from the slaving raids of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], which the Navy had little success in countering.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] undertook a major programme of warship building, creating a small force of ships of unprecedented size and power, but his methods of fund-raising to finance this fleet contributed to the outbreak of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] In the wake of this conflict, the king's execution and the abolition of the monarchy, the new [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], isolated and threatened from all sides, dramatically expanded the Navy, which became the most powerful in the world.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
The new regime's introduction of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], providing that all merchant shipping to and from England or her colonies should be carried out by English ships, led to war with the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] In the early stages of this [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1652–1654), the superiority of the large, heavily armed English ships was offset by superior Dutch tactical organisation and the fighting was inconclusive.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] English tactical improvements resulted in a series of crushing victories in 1653 at [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], bringing peace on favourable terms.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] This was the first war fought largely, on the English side, by purpose-built, state-owned warships.
As a result of their defeat in this war, the Dutch transformed their navy on the English model, and the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1665–1667) was a closely fought struggle between evenly-matched opponents, with a crushing English victory at [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1665) countered by Dutch triumph in the epic [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1666).[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] The war was ended not by fighting but finance, as in 1667 the restored royal government of[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] was forced to lay up the fleet in port for lack of money to keep it at sea, while negotiating for peace. Disaster followed, as the Dutch fleet mounted the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], breaking into the base at [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and capturing or burning many of the Navy's largest ships at their moorings.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] In the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1672–1674), Charles II allied with [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] against the Dutch, but the combined Anglo-French fleet was fought to a standstill in a series of inconclusive battles, while the French invasion by land was warded off.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
During the 1670s and 1680s the Navy succeeded in permanently ending the threat to English shipping from the Barbary corsairs, inflicting defeats which induced the Barbary states to conclude peace treaties which would long endure.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Following the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], England joined the European coalition against Louis XIV in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1688–1697), and combined with the Dutch against the French navy, which had grown rapidly to become the world's largest. The allied fleet was defeated at [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1690), but victory at [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1691) was a turning-point marking the end of France's brief pre-eminence at sea and the beginning of an enduring English, later British, supremacy.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
In the course of the 17th century the Navy completed the transition from a semi-amateur Navy Royal fighting in conjunction with private vessels into a fully professional, national institution, a Royal Navy. Its financial provisions were gradually regularised, it came to rely purely on dedicated warships, phasing out the use of armed merchantmen, and it developed a professional officer corps with a defined career structure, superseding the earlier mixture of 'tarpaulins' (merchant captains and others who had risen from the ranks of ordinary seamen) and 'gentlemen' (aristocratic soldiers without prior maritime experience, appointed to positions of command on the basis of social status).[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
Under the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1707 the three-ship [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] merged with that of England to create a British Royal Navy.[[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]]Development of the United Kingdom's navy

[[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]]1707–1815

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] at[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], is still a [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Royal Navy ship, although she is now permanently kept in [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].


Throughout the 18th and 19th centuries the Royal Navy was the largest in the world, but until 1805 its forces were repeatedly matched or exceeded in numbers by a combination of enemies.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]Despite this it was able to maintain an almost uninterrupted ascendancy over its rivals through superiority in financing, tactics, training, organisation, social cohesion, hygiene, dockyard facilities, logistical support and, from the middle of the 18th century, warship design and construction.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
During the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1702–1714), the Navy operated in conjunction with the Dutch against the navies of France and Spain. Naval operations in European waters focused on the acquisition of a [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] base, contributing to a long-lasting alliance with [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1703 and the capture of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1704) and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1708), which were both retained by Britain after the war, and on supporting the efforts of Britain's [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] allies to seize control of Spain and its Mediterranean dependencies from the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. French naval squadrons did considerable damage to English and Dutch commercial convoys during the early years of the war, but a devastating victory over France and Spain at [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1702), further successes in battle, and the scuttling of the entire French Mediterranean fleet at Toulon in 1707 virtually cleared the Navy's opponents from the seas for the latter part of the war. Naval operations also enabled the conquest of the French colonies in [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] While the Habsburgs ultimately failed to conquer Spain, with the Navy's help they had acquired its Italian territories, and in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1718–20), the Navy helped frustrate a Bourbon attempt to regain these possessions, smashing a Spanish fleet at [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1718).[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
After a period of relative peace, the Navy became engaged in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1739–1742) against Spain, and then the wider [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1744–1748), again pitting Britain against France. Naval fighting in this war, which for the first time included major operations in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], was largely inconclusive, the most significant event being the failure of an attempted French invasion of England in 1744.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] The subsequent [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1755–1763) saw the Navy conduct amphibious campaigns which brought about the conquest of the remainder of French [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and the capture of a number of French islands in the[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], while facilitating the capture of the French possessions in [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] A new French attempt to invade Britain was thwarted by victories at [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and the extraordinary [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1759. Once again the French navy was effectively eliminated from the war, abandoning major operations.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] In 1762 the resumption of hostilities with Spain led to the British capture of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], along with a Spanish fleet sheltering there, and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
In the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], the small [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] of frigates fielded by the rebel colonists was obliterated with ease, but the entry of France, Spain and the Netherlands into the war against Britain produced a combination of opposing forces which deprived the Navy of its position of superiority for the first time since the 1690s, briefly but decisively. The war saw a series of indecisive battles in the Atlantic and Caribbean, in which the Navy failed to achieve the conclusive victories needed to secure the supply lines of British forces in North America and cut off the colonial rebels from outside support.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] The most important operation of the war came in 1781 when in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]the British fleet failed to lift the French blockade of Lord Cornwallis's army, resulting in Cornwallis's surrender in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]Although this disaster effectively concluded the fighting in North America, it continued in the Indian Ocean, where the French were prevented from re-establishing a meaningful foothold in India, and in the Caribbean. Victory there in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1782 and the relief of Gibraltar later the same year symbolised the restoration of British naval ascendancy, but this came too late to prevent the independence of the[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
The [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1793–1801, 1803–1814 and 1815) saw the Royal Navy reach a peak of efficiency, dominating the navies of all Britain's adversaries, which spent most of the war blockaded in port. The Navy achieved an emphatic early victory at the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1794), and gained a number of smaller victories while supporting abortive Royalist efforts to regain control of France. In the course of one such operation the majority of the French Mediterraean fleet was captured or destroyed during a short-lived occupation of Toulon in 1793.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] The military successes of the French Revolutionary regime brought the Spanish and Dutch navies into the war on the French side, but in 1797 the British inflicted a defeat on Spain at [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and crushed the Dutch at [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]; two years later the remainder of the Dutch fleet surrendered to an Anglo-Russian landing force at Den Helder.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] The British Mediterranean fleet under [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] failed to intercept [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]'s 1797 expedition to invade Egypt, but annihilated his fleet at the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], leaving his army isolated.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Two major mutinies at the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1797, were potentially very dangerous for Britain, because at the time the country was at risk of a [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]invasion.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] The emergence of a Baltic coalition opposed to Britain led to an attack on Denmark, which lost much of its fleet in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1801) and came to terms with Britain.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
During these years the Navy also conducted amphibious operations which captured most of the French Caribbean islands and the Dutch colonies at the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], but all of these gains except Ceylon and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] were returned following the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1802, which briefly halted the fighting.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] War resumed in 1803 and Napoleon, now ruling France as emperor, attempted to assemble a large enough fleet from the French and Spanish squadrons blockaded in various ports to cover an invasion of England. The Navy frustrated these efforts and, following the abandonment of the invasion plan, the combined Franco-Spanish fleet which had been gathered was smashed by Nelson in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1805).[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] This victory marked the culmination of decades of developing British naval dominance, and left the Navy in a position of uncontested hegemony at sea which endured until the early years of the twentieth century.
After Trafalgar, large-scale fighting at sea was limited to the destruction of small, fugitive French squadrons at [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and amphibious operations which again captured the colonies which had been restored at Amiens, along with France's Indian Ocean base at [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] In 1807 French plans to seize the Danish fleet led to a pre-emptive British attack on Copenhagen, resulting in the surrender of the entire Danish navy.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] The impressment of British and American sailors from American ships contributed to the outbreak of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1812–1814) against the United States, in which the naval fighting was largely confined to commerce raiding and single-ship actions.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] In the later years of the war the French devoted great effort to rebuilding their navy, but the scattered force of hastily-built, often unseaworthy ships and inexperienced and demoralised crews they produced was incapable of challenging British control of the sea and remained under blockade until the fighting ended in 1814, while the brief renewal of war after Napoleon's return to power in 1815 did not bring a resumption of naval combat.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]]1815-1914


Between 1815 and 1914 the Navy saw little serious action, owing to the absence of any opponent strong enough to challenge its dominance. It succeeded in maintaining the huge advantage it had built up over all potential rivals despite the comprehensive transformation of naval warfare brought about by steam propulsion, metal ship construction and high-explosive munitions, which required the complete replacement of war fleets.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] the first iron-hulled, armour-plated warship


Thanks to British leadership in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], the country enjoyed unparalleled shipbuilding capacity and financial resources, which ensured that no rival could take advantage of the potential of these revolutionary changes to negate the British advantage in ship numbers. The Navy was thus able to preserve a numerical dominance based on the 'two power standard', which stipulated that it should remain larger than its two most powerful competitors combined. During the 19th century the Royal Navy enforced a ban on the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], acted to suppress[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and continued to map the world. To this day, Admiralty charts are maintained by the Royal Navy. Royal Navy vessels on surveying missions carried out extensive scientific work.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] travelled around the world on [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], making scientific observations which led him to propose the idea of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


The end of the 19th century saw structural changes brought about by the First Sea Lord (Chief of Naval Staff) [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] who retired, scrapped, or placed into reserve many of the older vessels, making funds and manpower available for newer ships. He also oversaw the development of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], the first all-big-gun ship and one of the most influential ships in naval history. This ship rendered all other battleships then existing obsolete, and unlike the more dramatic technological revolutions of the 19th century it brought a serious challenge to British naval hegemony. The industrial and economic development of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] had by this time overtaken Britain, enabling it to compete in warship building, and a politically charged and expensive arms race ensued. Britain emerged from this contest triumphant, in as much as it was able to maintain a substantial numerical advantage over Germany, but for the first time since 1805 another navy now existed with the capacity to challenge the Royal Navy in battle. During these years, British supremacy was also undermined by the development of submarines, which made it possible for commerce raiders to bypass a dominant surface fleet.[[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]]1914–1945

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].


During the two [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], the Royal Navy played a vital role in keeping the United Kingdom supplied with [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and in defeating the German campaigns of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] battles of the Atlantic.
During this period, relations between the Royal Navy and the separate navies of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]—the[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (established as a separate service in 1901), the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1910), the[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1941) and the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (1922)—were very close. Officers were frequently transferred between them and the RN, and many ships belonging to Dominion navies served in British fleets and flotillas. The Dominion navies were frequently regarded as branches of the RN, and Dominion governments often did little to contradict this impression.
During the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] most of the Royal Navy's strength was deployed at home in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. Their primary aim was to draw the[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (the German "High Seas Fleet") into an engagement. No decisive victory ever came though. The Royal Navy and the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] fought many engagements including the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. Although it suffered heavier losses than the Hochseeflotte it did succeed in preventing the German Fleet from putting to sea in the latter stages of the War.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].


In the inter-war period the Royal Navy was stripped of much of its power. The [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]of 1922, together with severe financial constraints during the immediate post-war period and the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], forced the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] to scrap some capital ships and to cancel plans for new construction. The [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] of 1930 deferred new capital ship construction until 1937 and reiterated construction limits on cruisers, destroyers and submarines. In 1931 Britain was forced off the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] by the worsening economic conditions; in 1932 she revoked her involvement in [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] took place over a proposed 25% pay cut which was eventually reduced to 10%. As international tensions increased in the mid-1930s the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] of 1935 failed to halt the development of a naval [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and by 1938 treaty limits were effectively ignored. The rearmament of the Royal Navy was well under way by this point; the Royal Navy had begun construction of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and several aircraft carriers including [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. In addition to new construction several existing old battleships, battlecruisers and heavy cruisers were reconstructed, and anti-aircraft weaponry reinforced. New technologies such as [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] were developed, and the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] was reintroduced in 1937. However, around this time the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and the United States Navy began to surpass the Royal Navy in power.
During the early phases of World War II the Royal Navy provided critical cover during British evacuations from [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. At the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] commanded a fleet that launched the first all-aircraft naval attack in history. Later Cunningham was determined that as many Commonwealth soldiers as possible should be evacuated after their [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. When army generals feared he would lose too many ships, he famously said, "It takes the Navy three years to build a new ship. It will take three hundred years to build a new tradition. The evacuation will continue."[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
British Battlecruiser [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


The Royal Navy suffered huge losses in the early stages of the war including [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] to the[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] during the fall of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. There were, however, early successes against enemy surface ships, in particular off Norway. As well as providing cover in operations, it was also vital in guarding the sea lanes that enabled British forces to fight in remote parts of the world such as [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. Naval supremacy in the Atlantic was vital to the amphibious operations carried out, such as the invasions of[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. During the war however, it became clear that [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] were the new capital ships of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and that Britain's former naval superiority in terms of battleships had become irrelevant. Though Britain was an early innovator in aircraft carrier design and in many naval technologies, it did not have the resources to pursue this in the post-war period.[[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]]Postwar period and early 21st century


After World War II the decline of the British Empire and the economic hardships in Britain at the time forced the reduction in the size and capability of the Royal Navy. The increasingly powerful [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] took on the former role of the Royal Navy as global naval power. However, the combination of the threat of the Soviet Union, and Britain's commitments throughout the world, created a new role for the Navy.
The 1960s saw the peak of the Royal Navy's capabilities in the post-war era. The two Audacious-class fleet carriers [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط],[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], the rebuilt [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and the four [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] gave the Royal Navy the most powerful carrier fleet outside the United States. The navy also had a large fleet of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. New, more modern units like the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] also began to enter service in the 1960s.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], one of the Royal Navy's current [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], the Royal Navy's first [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], was launched in the 1960s. The navy also received its first nuclear weapons with the introduction of the first of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and later became responsible for the maintenance of the UK's entire [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].
The Navy began plans to replace its fleet of aircraft carriers in the mid-1960s. A plan was drawn up for 3 large aircraft carriers, each displacing about 60,000 tons; the plan was designated [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. These carriers would be able to operate the latest aircraft that were coming into service, and would keep the Royal Navy’s place as a major naval power. However, the new [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] government that came into power in the mid-1960s was determined to cut defence expenditure as a means to reduce public spending, and in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] the project was cancelled.
After this the navy began to shrink and by 1979 the last fleet carrier, HMS Ark Royal, was scrapped. The navy was forced to make do with three much smaller [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and the fleet was now centred around anti-submarine warfare in the north Atlantic as opposed to its former position with world-wide strike capability.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] of the current[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].


The most important operation conducted predominantly by the Royal Navy after the Second World War was the 1982 defeat of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. Despite losing four naval ships and other civilian and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] ships the Royal Navy proved it was still able to fight a battle 8,345 miles (12,800 km) from Great Britain. [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] is the only nuclear-powered submarine to have engaged an enemy ship with torpedoes, sinking the Argentine cruiser [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. The war also underlined the importance of aircraft carriers and submarines and exposed the weaknesses of the service's late 20th century dependence on chartered merchant vessels. The Royal Navy also took part in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], the last of which saw RN warships [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] positions in support of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] landings by Royal Marines. In August 2005 the Royal Navy rescued seven Russians stranded in a submarine off the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. The Navy's [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] remote-controlled mini-sub freed the Russian submarine from the fishing nets and cables that had held it for three days. The Royal Navy was also involved in an [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in November 2008, after the pirates tried to capture a civilian vessel.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Moaad
المدير العام
المدير العام
Moaad


الجنس : ذكر

عدد المساهمات : 198
نقاط : 52469
تاريخ التسجيل : 11/02/2010
العمر : 34

المدير العام
اللعب:

James Bond Empty
مُساهمةموضوع: رد: James Bond   James Bond Icon_minitimeالخميس مارس 04, 2010 8:38 pm

مشكوووووووووووووووورة جدا
وتابعي تقدمك المبهر
وشكرا ...
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://moaad-1995.ahlamountada.com
 
James Bond
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى عالم الابداع  :: قسم الفن :: الفن العام-
انتقل الى: